QIP Infium download | QIP 2005 download | QIP 2010 download

"Pravdy" o facebooku

"Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod paty » pát 19. únor 2010 17:42

Tady máte několik málo informací o FB
Věděli jste...
Že Facebook je služba s nízkým zabezpečením. Neměli byste tedy používat k přístupu stejné heslo jako například k emailu, on-line bankovnictví...
Že Facebook zanechává slušné množství cookies ve vašem prohlížeci, pomocí kterých můžou jiné internetové stránky identifikovat váš Facebook profil.
Že s více jak 10 miliardami soukromých fotografií je Facebook na prvním místě mezi aplikacemi sloužícími ke sdílení fotografií. Při souhlasu s Facebook Privacy Policy souhlasíte s tím, že se zříkáte veškerých práv, fotografie tedy mohou být volně použíty.[A,B]
Že si Facebook rezervuje všechny práva k registraci a ponechání všech druhů osobních informací a Facebook aktivit – dokonce po zrušení profilu. [B]
Že Facebook nezaručuje, že vámi nahraná data nebudou přístupná neautorizovaným osobám.
Že Facebook je informován o vaších aktivitách na více jak 40ti velkých internetových stránkách, které s Facebookem uzavřely partnerství. [E]
Že majitel Facebooku Mark Zuckerberg odmítnul nabídky až v hodnotě 975 milionů dolarů na prodej Facebooku. Pokud by k prodeji došlo, veškerá soukromá data budou předána novímu majiteli – i pokud jste smazali profil! Znamená to, že nemáte absolutně žádnou kontrolu nad tím, u koho skončí vaše data.
Že 24. října 2007 souhlasil Facebook s prodejem 1.6% akcíí společnosti Microsoft za 240 milionů dolarů. Microsoft tak získal exkluzivní přístup ke všem osobním informacím na Facebooku. [M].
Že Mark Zuckerberg, zakladatel a majitel cca 30ti procent Facebooku je nejmladším miliardářem na světě. (cca 1,5miliardy dolarů) [N]
Jak je to možné? V kyberprostoru jsou informace tvrdá měna – na Facebooku dochází k ukládání osobních dat.
Už jste někdy uvažovali, jak je možné, že reklamy na Facebooku často odpovídají vaším potřebám? Inteligentní systém analyzuje vaše kyberprostorové chování na osobní úrovni a to tak, aby došlo k co nejlepšímu využití osobních dat.
Že Facebook spadá pod kalifornskou legislativu. Dánské organizace zjistily, že Facebook je hrozbou pro Dánskou verzi zákona o ochraně osobních údajů. (http://www.fsb.dk). Facebook nikde nespecifikuje, jak je to s českým právem.
Že po tvrdé veřejné diskusi přiznal Mark Zuckerberg (vlastník), že Facebook získává osobní informace z jiných stránek bez povolení uživatelem. (dokonce po deaktivaci Facebook účtu) [E,F].
Že pokud si změníte jméno, email, adresu nebo podobně, budou vaše stará data stále k nalezení pomocí funkce Hledej přítele.
Že uvedení čísla na mobil ve vašem profilu zvyšuje nebezpečí spamu.
Že v minulém roce bylo administrátory Facebooku oficiálně smazáno přes 1000 aplikací pro porušování soukromí [K].
Že, ačkoliv Facebook tvrdí, že používá vysoké bezpečnostní standardy, byli dva studenti Technické vysoké školy (MIT) schopni stáhnout přes 70 000 Facebookových profilů s použitím automatického skriptu? [F].( :D tohle me fakt pobavilo jeste ze FB vyuzivam jen na prohlizeni FB profilu jinak na nic)
Že normální právní systém má často malý efekt v kyberprostoru. To znamená, že kdyby například někdo proti vám odstartoval na Facebooku kampaň tvrdící, že jste pedofil, drogový dealer atp., běžné civilní právo neochrání vaši pověst.
Že velké množství Facebookových profilů jsou profesionální falzifikáty. Dvakrát zvažte, jestli přijmete žádost od přátelství od neznámé osoby.[I]
Že profily lidí lidí s podivně znějícími jmény (jako třeba „Lesboe“, „Vetřelec“ –Allien- atp). mohou být z Facebooku smazány bez dalšího vysvětlení – i když tato jména v místním jazyce nic neznamenají.
Že účty na Facebooku s více než 4000 kontakty jsou často smazány bez dalšího vysvětlení. Tato možnost není uvedena v Podmínkách užívání (Terms of Agreement).[O]
Že v brzké budoucnosti bude váš účet na Facebooku obsahovat nejen všechny vaše fotografie, ale i vaše filmy (streamované do vaší HDTV), domácí videa, hudební soubory. To znamená, že problém kybernetického soukromí se stane v budoucnosti ještě důležitějším.
Že tím, že užíváte Facebook, tvoříte nepostradatelnou součást globální kyberekonomiky. Osobní data o vás jsou předávána mezi partery, o kterých jste pravděpodobně nikdy neslyšeli.[F]
Že nedávné době bylo vystopováno množství závažných virových infekcí, které se pokoušejí infikovat uživatele přislíbením videí zdarma (říjen 2008).[H]
Že psychologové zavedli novou diagnózu: FAD (Facebook Addiction Disorder) – závislost na Facebooku, jako nový druh závislostní poruchy.[Q]
Že profesionální hackeři kradou Facebookové profily a prodávají je zločincům.[S]
Že každý den jsou administrátory Facebooku mazány obrázky bez žádného vysvětlení kromě „porušení podmínek užívání“ ("violation of terms of agreement"). Důvod pro takovou cenzuru (obvykle velmi osobní) nebývá uživateli vysvětlen.[G]
Že tím, že „přidáte Uživatelský obsah na kteroukoliv část Stránky, automaticky zaručujete – a vy tímto také stvrzujete, že máte právo zaručit – Společnosti neodvolatelnou, trvalou, bezvýhradnou, přenosnou, plně hrazenou licenci (s právem sublicencovat) k užívání, kopírování, veřejnému zobrazování, veřejné prezentaci, přeformátovávání, překládání, krácení (částečnému nebo úplnému) a distribuci takového Uživatelského obsahu k jakémukoliv účelu, komerčnímu, reklamnímu, nebo jinému. (Facebook pravidla o užívání).
Tato informace se v českých Pravidlech (ke 22.2.2009) nezveřejňuje, je zde pouze anglicky, a v případě uplatňování takového požadavku se takto nedostatečná licence patrně v rozporu s českým právním řádem.
V praxi toto znamená, že jakákoliv vaše písnička, fotografie, báseň nebo jakákoliv jiná věc se okamžikem vložení stává majetkem Facebooku, který má právo ji jakkoliv využít, k reklamě nebo čemukoliv jinému. Pokud jste například umělcem pracujícím pod Ochranným svazem autorským (OSA), přidáním vašeho díla na Facebook porušujete dohodu a autorské poplatky za přehrávání budete svazu platit vy.
Navíc (citováno z českých Pravidel užívání):
Jste sami zodpovědni za vaše nákaldy a výdaje k vytvoření záložních kopií a výměnu jakéhokoliv Uživatelského obsahu, který zobrazíte nebo uložíte na Stránce nebo poskytnete Společnosti.
Takže s tou obavou o uchovávání dat jste měli pravdu :oops:

//edit xstrv01: přesunuto. V "QIP rozesílá spam" je tohle doopravdy spam.
paty
 

Re: Qip rozesílá odkaz (spam) všem v kontaktech

Nový příspěvekod Pafo » pát 19. únor 2010 19:09

Mi v některých bodech skoro připomíná ICQ :D
Nojo co z toho, že to člověk ví, když stovky přátel už nic jiného nemají, fotky z akce - máš to na FB, pozvánku na akci si přece dostal - FB, narozeniny FB, chceš se s někým domluvit FB chat...

To je začarovanej kruh :) Lavinovej efekt
Uživatelský avatar
Pafo
Moderátor
 
Příspěvky: 2829
Registrován: čtv 23. srpen 2007 10:53

Re: Qip rozesílá odkaz (spam) všem v kontaktech

Nový příspěvekod vencisaa » pát 19. únor 2010 19:23

to Paty (19.února 2010 17:42):
Já jen doufám že tenhle text je zčásti nepravidej, respektive špatně interpretovanej a poskládanej z různejch nedůvěryhodnejch zdrojů... fakt v to doufám... - jestli ovšem není, tak v tom případě se mi dělá až mdlo... I když se vážně obávám že některé ty body budou doopravdy pravdivé... :-(

to Pafo:
Jako možná jsem divnej, ale kdybych si měl vybrat který podmínky mám dodržovat jestli ty od AOL (tj. ICQ) či od FaceBooku, no tak myslim ty od AOL jsou nesrovnatelně menším zlem. Navíc u AOL jsem nikdy v reálu neviděl že by skutečně nějak marketingově využívaly informace které jim uživatelé poskytly...

no asi jsem v tomhle fakt divnej že mi přijde že FB už poměrně "nebezpečná" věc... opravdu šílené... vždyť je to síť která ví o dotyčném jedinci dokonce víc než to co tam dal sám... Všímám si že nemít FB se stává už podobně nepříjemným problémem jako nemít telefon... - žel asi jsem paranoidní, ale tohle je na mě moc...
vencisaa
Moderátor
 
Příspěvky: 265
Registrován: úte 26. únor 2008 9:20

Re: Qip rozesílá odkaz (spam) všem v kontaktech

Nový příspěvekod paty » pát 19. únor 2010 20:03

2vencisaa:
No o těch podmínkách to je myslim pravdivý, stačí se začíst a člověk by to hned ponal (já jsem je taky nečetl :D )
Já jsem taky docela čuměl, když jsem to četl, ale moc mě to nepřekvapilo, protože dost často někde visí článek typu "FB někdo naboural, uživatelé by měli být na pozoru" a pak vyjádření nějakého českého zástupce, že se to napravuje a uživatelé se o svoje data bát nemusí. FB nepoužívám, ale pokud bude možnost Jabberu tak si tam přidám přátele jen na chat. Todle jsem našel na jednom nejmenovaném fóru, kde bylo o FB taková debata "Vše o kolo FB" a Lidi byli většinou rozděliní na dva tábory zarputilí odpůrci skrz todle co tam bylo a na ty co to vychvalovali do nebes. Takže prodávám jak jsem nakoupil.

Edit: Asi se sem regnu pac furt musim vypisovat jmeno
P.S.Ten navštěvník jsem já

//edit Pafo: sloučeno :)
paty
 

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod xstrv01 » sob 20. únor 2010 0:19

Pro strašpytly jako vencisaa:
  • Že Facebook je služba s nízkým zabezpečením. - řekl kdo? Bůh?
  • Neměli byste tedy používat k přístupu stejné heslo jako například k emailu, on-line bankovnictví... - ale přátelé, to je základní pravidlo hesel, nic nového!
  • To znamená, že kdyby například někdo proti vám odstartoval na Facebooku kampaň tvrdící, že jste pedofil, drogový dealer atp., běžné civilní právo neochrání vaši pověst. - ono je víc civilních práv? Navíc z téhle věty vyplývá, že na facebooku si může říkat kdo chce, co chce. To je blbost. Sice bude asi těžší dokazovaní, ale nepamatuju si, že by v našem zákoníku bylo "právo na ochranu ososbnosti vyjma pokecu na facebooku".
  • Že majitel Facebooku Mark Zuckerberg odmítnul nabídky až v hodnotě 975 milionů dolarů na prodej Facebooku. Pokud by k prodeji došlo, veškerá soukromá data budou předána novímu majiteli – i pokud jste smazali profil! Znamená to, že nemáte absolutně žádnou kontrolu nad tím, u koho skončí vaše data. - stejně tak může být prodána jakákoli jiná firma, které jsem svěřil svoje osobní údaje. Nakupujete na eshopech - třeste se, nikdy nevíte u koho skončí vaše data.

Nechci tvrdit, že facebook neobsahuje hrozby, ale rozhodně to není nic nového. To je jako tvrdit, že jezdit autem na elektřinu je nebezpečné protože můžete havarovat, protože do vás někdo může narazit atd. atd. a zapomínat, že totéž platí u aut na benzín...
offline
xstrv01
Moderátor
 
Příspěvky: 1522
Registrován: úte 4. září 2007 12:04

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod vencisaa » sob 20. únor 2010 14:57

Myslíš že se "bojím" nějakého zabezpečení? Upřímě řečeno to je to poslední nad čím bych přemýšlel jestli je nebo není komunikace přes SSL, nebo TLS a všechno na HTTPS. Ani se nebojím že jsou servry sami o sobě nějak náchylné k hacknutí atd... (a bla bla bla) - prostě zabezpečení to má standartní, takže o tomhle žádná.
Taktéže to s těma heslama kde a jak je mám/nemám používat, to se taktéž řídí stejnejma zásadama jako když má člověk email či jakoukoliv jinou službu založenou an principu přístupu přes uživatelské jméno a heslo.
Pak už je to ale horší ale ještě to není tak zlé:
Cílené pomluvě se těžko brání i mimo internet a samozřejmě na internetu toto platí dvjonásob když vezmemeli v úvahu to že takovéto skutky budou patřit spíše "bezejmeným" jednotlivcům než dobře dohladatelným a známím společnostem a o dokazování ani nemluvě. Nicméně budiž, to se může dít po celém internetu a to že by to šlo na FB šlo jednodušeji než jinde, tak to taky neberu jako přitěžující okolonost.

Nicméně co považuji osobně za drobet přinejmenším zneklidňující, je to jakým způsobem je nakládáno se vším co se na FB kdy dá. Pamatuji si jak spousta lidí se opíralo do ICQ Euly jakožo až práv utrhajícího systému, zatímco to že FB nejen že uživateli oznamuje - že všechno co tam kdy kdo dá ať je to víceméně cokoliv, tak se to víceméně stává majetkem facebook.com a nejen to že se to stává jejím majetkem, ale plně využívá všech údajů které tam sám uživatel, či i o něm někdo jiný, napsal. Takže víceméně nejen že člověk přímo nemá zaručené soukromí, ba co víc všechno co tam dá, tak tím se po "dobu existence svého účtu" stává majetekem někoho jiného, ba co víc přímo si dává do vínku že nejen že všechny tyto informace bude vlastnit, ale bude snimi i efektivně obchodovat, využívat je jak uzná za vhodné a prodávat i přístup k těmto informacím a jinému duševnímu vlastnictví komukoliv kdo dobře zaplatí.
Mimochodem v licenčních podmínkách FB je taktéž uvedeno to že se nesmí zaregistrovat uživatel mladší 13 let.
Musíte uvést pravdivé a aktuální kontaktní informace - tedy pro všechny kteří se holedbají jak mají krásný anonymní účet, tak porušují licenční ujednání (což by mě sice nijak osobně netrápilo, ale zajímavé to je)
Opravu se mi spíš nelíbí že na rozdíl od kdejakého internetového eshopu, tak zde je aktivně využíváno a obchodováno s osobními údaji a vlastně se vším co se tam objeví. Navíc nikde není psáno že i obecně veškerá komunikace není a) ukládána b) dále potrobována vyhodnocením za účelem co nejlepších marketingových studií. Vezmeli člověk v úvahu v jak velkém měřítku se to děje a kolik informací a jak dobře provázaných je tam vkládáno, tak myslím že se rozhodně dá říci že se jedná o něco nového - dokonce bych řekl že ani nikdy žádná bezpečnostní služba se nemohla pyšnit takovýmhle množstvím informacím a tak dobře propojeným a tříděným. Tudíš si myslím že to minimálně stojí za úvahu a né za pouhé mávnutím rukou a prohozením fráze "takhle to bylo přece vždycky"...
Nemyslím si že by to bylo něco co mi nedá po nocích spát, nicméně tak bezvýznamné to taky není abych se nad tím alespoň nepokusil zamyslet... (byť za cenu toho že jsem nazýván strašpytlem...)
vencisaa
Moderátor
 
Příspěvky: 265
Registrován: úte 26. únor 2008 9:20

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod paty » sob 20. únor 2010 15:20

Teď po přečtení jdu na FB a Chci si udělat nick na chat abych měl transport a co to po mě nechce. Pravé telefonní číslo za účelem bezpečnosti proti hacknutí účtu. :D :rofl: Tak jsem se na to vysral a nainstim QIPa 34ku a udělám si to "klasicky" s e-mailovou adresou.
P.S: mám 9033.2 NB proto mi nejde FB protokol.
paty
Uživatel QIPu
 
Příspěvky: 23
Registrován: sob 20. únor 2010 13:44

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod kein_nick » sob 20. únor 2010 15:52

Dalsi duvody nemit FB :rofl: :p :p :juch:
Obrázek
Uživatelský avatar
kein_nick
Fanynka QIPu
 
Příspěvky: 1003
Registrován: pon 7. květen 2007 21:43

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod xstrv01 » sob 20. únor 2010 17:03

vencisaa: Do stejného pytle se strašpytlama jsem tě hodil, protože ten tvůj první příspěvek psal jiný vencisaa než ten druhý ;) Obávám se, doufám, je mi mdlo, asi něco bude pravda... - to napsal člověk, který si myslí, že počítač je úder v golfu (jasně, že něco je pravda, pokud je to doopravdy vyjmuto z licenčních podmínek...). Tenhle člověk je u mne strašpytel, který tomu ani za mák nerozumí. Ten druhý, který napsal příspěvek, ve kterém se na dané věci dívá kriticky a přemýšlí o nich, ten rozhodně strašpytel není! To je rozumný člověk, který zhodnotí situaci a pak teprve vynáší soudy.

Já chtěl hlavně brojit proti tomu, jak jsou ty "pravdy" napsány. Kdybych nevěděl, co to jsou licenční podmínky, tak bych si podle toho článku myslel, že to je něco, co řídí svět (taky že jo), ale do čeho není smrtelníkovi dovoleno nahlédnout (to je blbost). Stejně tak bych si myslel, že facebook přináší celou paletu nových hrozeb, které člověk nikdy neviděl (ale viděl, jenom na fb se hezky nakumulovaly a byly přivedeny do větší dokonalosti).

Prostě je rozdíl napsat "když budeš kouřit, zvyšuje se u tebe pravděpodonost výskytu onemocnění dýchací a oběhové soustavy" a "když budeš kouřit, tvoji rodinu unesou otrokáři, po nocích tě bude strašit strašlivé kápí v kápi a po smrti nenajdeš odpočinku a tvá zmučená duše bude navždy bloudit neživotem".
offline
xstrv01
Moderátor
 
Příspěvky: 1522
Registrován: úte 4. září 2007 12:04

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod Pafo » sob 20. únor 2010 17:08

xstrv01 píše:"když budeš kouřit,.. po nocích tě bude strašit strašlivé kápí v kápi a po smrti nenajdeš odpočinku a tvá zmučená duše bude navždy bloudit neživotem".

Tak se už nyní u mě děje a tak se i stane..
Uživatelský avatar
Pafo
Moderátor
 
Příspěvky: 2829
Registrován: čtv 23. srpen 2007 10:53

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod Black_Fox » sob 20. únor 2010 17:13

To ano, já třeba kuřákům přeju oboje :crazy:
Chtěl jsem se na ty podmínky podívat sám, ale Facebook mi je zrovna nechce ukázat, načte se jenom bílá stránka.
Jsem Black_Fox a už na fórum skoro nechodím... Autor skinu Back to QIP 2005 pro Infium a QIP 2010
Obrázek
RESPEKTUJ PRAVIDLA FÓRA
Uživatelský avatar
Black_Fox
VIP Černý Lišák
 
Příspěvky: 2412
Registrován: úte 1. květen 2007 9:11

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod vencisaa » sob 20. únor 2010 18:16

FACEBOOK TERMS
Spoiler: zobrazit
This agreement was written in English (US). Please note that Section 16 contains certain changes to the general terms for users outside the United States.

Date of Last Revision: December 21, 2009


Statement of Rights and Responsibilities


This Statement of Rights and Responsibilities ("Statement") derives from the Facebook Principles, and governs our relationship with users and others who interact with Facebook. By using or accessing Facebook, you agree to this Statement.

  1. Privacy


    Your privacy is very important to us. We designed our Privacy Policy to make important disclosures about how you can use Facebook to share with others and how we collect and can use your content and information. We encourage you to read the Privacy Policy, and to use it to help make informed decisions.


  2. Sharing Your Content and Information


    You own all of the content and information you post on Facebook, and you can control how it is shared through your privacy and application settings. In addition:

    1. For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos ("IP content"), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook ("IP License"). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it.
    2. When you delete IP content, it is deleted in a manner similar to emptying the recycle bin on a computer. However, you understand that removed content may persist in backup copies for a reasonable period of time (but will not be available to others).
    3. When you add an application and use Platform, your content and information is shared with the application. We require applications to respect your privacy settings, but your agreement with that application will control how the application can use the content and information you share. (To learn more about Platform, read our About Platform page.)
    4. When you publish content or information using the "everyone" setting, it means that everyone, including people off of Facebook, will have access to that information and we may not have control over what they do with it.
    5. We always appreciate your feedback or other suggestions about Facebook, but you understand that we may use them without any obligation to compensate you for them (just as you have no obligation to offer them).

  3. Safety


    We do our best to keep Facebook safe, but we cannot guarantee it. We need your help to do that, which includes the following commitments:
    1. You will not send or otherwise post unauthorized commercial communications (such as spam) on Facebook.
    2. You will not collect users' content or information, or otherwise access Facebook, using automated means (such as harvesting bots, robots, spiders, or scrapers) without our permission.
    3. You will not engage in unlawful multi-level marketing, such as a pyramid scheme, on Facebook.
    4. You will not upload viruses or other malicious code.
    5. You will not solicit login information or access an account belonging to someone else.
    6. You will not bully, intimidate, or harass any user.
    7. You will not post content that is hateful, threatening, pornographic, or that contains nudity or graphic or gratuitous violence.
    8. You will not develop or operate a third party application containing, or advertise or otherwise market alcohol-related or other mature content without appropriate age-based restrictions.
    9. You will not offer any contest, giveaway, or sweepstakes ("promotion") on Facebook without our prior written consent. If we consent, you take full responsibility for the promotion, and will follow our Promotions Guidelines and all applicable laws.
    10. You will not use Facebook to do anything unlawful, misleading, malicious, or discriminatory.
    11. You will not do anything that could disable, overburden, or impair the proper working of Facebook, such as a denial of service attack.
    12. You will not facilitate or encourage any violations of this Statement.


  4. Registration and Account Security


    Facebook users provide their real names and information, and we need your help to keep it that way. Here are some commitments you make to us relating to registering and maintaining the security of your account:

    1. You will not provide any false personal information on Facebook, or create an account for anyone other than yourself without permission.
    2. You will not use your personal profile for your own commercial gain (such as selling your status update to an advertiser).
    3. You will not use Facebook if you are under 13.
    4. You will not use Facebook if you are a convicted sex offender.
    5. You will keep your contact information accurate and up-to-date.
    6. You will not share your password, let anyone else access your account, or do anything else that might jeopardize the security of your account.
    7. You will not transfer your account to anyone without first getting our written permission.
    8. If you select a username for your account we reserve the right to remove or reclaim it if we believe appropriate (such as when a trademark owner complains about a username that does not closely relate to a user's actual name).

  5. Protecting Other People's Rights


    We respect other people's rights, and expect you to do the same.
    1. You will not post content or take any action on Facebook that infringes or violates someone else's rights or otherwise violates the law.
    2. We can remove any content or information you post on Facebook if we believe that it violates this Statement.
    3. We will provide you with tools to help you protect your intellectual property rights. To learn more, visit our How to Report Claims of Intellectual Property Infringement page.
    4. If we remove your content for infringing someone else's copyright, and you believe we removed it by mistake, we will provide you with an opportunity to appeal.
    5. If you repeatedly infringe other people's intellectual property rights, we will disable your account when appropriate.
    6. You will not use our copyrights or trademarks (including Facebook, the Facebook and F Logos, FB, Face, Poke, Wall and 32665), or any confusingly similar marks, without our written permission.
    7. If you collect information from users, you will: obtain their consent, make it clear you (and not Facebook) are the one collecting their information, and post a privacy policy explaining what information you collect and how you will use it.
    8. You will not post anyone's identification documents or sensitive financial information on Facebook.
    9. You will not send email invitations to non-users without their consent.

  6. Mobile
    1. We currently provide our mobile services for free, but please be aware that your carrier's normal rates and fees, such as text messaging fees, will still apply.
    2. In the event you change or deactivate your mobile telephone number, you will update your account information on Facebook within 48 hours to ensure that your messages are not sent to the person who acquires your old number.

  7. Payments


    If you make a payment on Facebook or use Facebook Credits, you agree to our Payments Terms.

  8. Special Provisions Applicable to Share Links


    If you include our Share Link button on your website, the following additional terms apply to you:
    1. We give you permission to use Facebook's Share Link button so that users can post links or content from your website on Facebook.
    2. You give us permission to use such links and content on Facebook.
    3. You will not place a Share Link button on any page containing content that would violate this Statement if posted on Facebook.


  9. Special Provisions Applicable to Developers/Operators of Applications and Websites


    If you are a developer or operator of a Platform application or website, the following additional terms apply to you:
    1. You are responsible for your application and its content and all uses you make of Platform. This includes ensuring your application or use of Platform meets our Platform Policies and our Advertising Guidelines.
    2. Your access to and use of data you receive from Facebook, will be limited as follows:
      1. You will only request data you need to operate your application.
      2. You will only use the data you receive for your application, and will only use it in connection with Facebook.
      3. You will have a privacy policy or otherwise make it clear to users what user data you are going to use and how you will use, display, or share that data.
      4. You will not use, display, or share a user's data in a manner inconsistent with the user's privacy settings.
      5. You will delete all data you received from us relating to any user who deauthorizes, disconnects, or otherwise disassociates from your application unless otherwise permitted in our Platform Policies.
      6. You will delete all data you received from Facebook if we disable your application or ask you to do so.
      7. We can require you to update any data you have received from us.
      8. We can limit your access to data.
      9. You will not transfer the data you receive from us (or enable that data to be transferred) without our prior consent.

    3. You will not give us information that you independently collect from a user or a user's content without that user's consent.
    4. You will make it easy for users to remove or disconnect from your application.
    5. You will make it easy for users to contact you. We can also share your email address with users.
    6. You will provide customer support for your application.
    7. You will not show third party ads or web search boxes on Facebook user profiles or Pages.
    8. We give you all rights necessary to use the code, APIs (along with all data received), or tools we provide to you, but only in connection with your application.
    9. You will not sell, transfer, or sublicense our code, APIs, or tools to anyone.
    10. You will not misrepresent your relationship with Facebook to others.
    11. You may use the logos we make available to developers or issue a press release or other public statement so long as you follow our Platform Policies.
    12. We can issue a press release describing our relationship with you.
    13. You will comply with all applicable laws. In particular you will (if applicable):

      1. have a policy for removing infringing content and terminating repeat infringers that complies with the Digital Millennium Copyright Act.
      2. comply with the Video Privacy Protection Act ("VPPA"), and will obtain any opt-in consent necessary from users so that user data subject to the VPPA may be shared on Facebook. You represent that any disclosure to us will not be incidental to the ordinary course of your business.


    14. We do not guarantee that Platform will always be free.
    15. You give us all rights necessary to enable your application to work with Facebook, including the right to incorporate content you provide to us into streams, profiles, and user action stories.
    16. You give us the right to link to or frame your application and place content, including ads, around your application.
    17. We can analyze your application, content, and data for any purpose, including commercial (such as for targeting the delivery of advertisements and indexing content for search).
    18. To ensure your application is safe for users, we can audit it.
    19. We can create applications that offer similar features and services to, or otherwise compete with, your application.


  10. About Advertisements on Facebook


    Our goal is to deliver ads that are not only valuable to advertisers, but also valuable to you. In order to do that, you agree to the following:
    1. You can use your privacy settings to limit how your name and profile picture may be associated with commercial or sponsored content served by us. You give us permission to use your name and profile picture in connection with that content, subject to the limits you place.
    2. We do not give your content or information to advertisers without your consent.
    3. You understand that we may not always identify paid services and communications as such.


  11. Special Provisions Applicable to Advertisers


    You can target your specific audience by buying ads on Facebook or our publisher network. The following additional terms apply to you if you place an order through our online advertising portal ("Order"):

    1. When you place an Order, you will tell us the type of advertising you want to buy, the amount you want to spend, and your bid. If we accept your Order, we will deliver your ads as inventory becomes available.
    2. You will pay for your Orders in accordance with our Payments Terms. The amount you owe will be calculated based on our tracking mechanisms.
    3. Your ads will comply with our Advertising Guidelines.
    4. We will determine the size, placement, and positioning of your ads.
    5. We do not guarantee the activity that your ads will receive, such as the number of clicks you will get.
    6. We cannot control how people interact with your ads, and are not responsible for click fraud or other improper actions that affect the cost of running ads. We do, however, have systems to detect and filter certain suspicious activity, learn more here.
    7. You can cancel your Order at any time through our online portal, but it may take up to 24 hours before the ad stops running.
    8. Our license to run your ad will end when we have completed your Order. You understand, however, that if users have interacted with your ads, your ads may remain until the users delete it.
    9. We can use your ads and related content and information for marketing or promotional purposes.
    10. You will not issue any press release or make public statements about your relationship with Facebook without written permission.
    11. We may reject or remove any ad for any reason.



      If you are placing ads on someone else's behalf, we need to make sure you have permission to place those ads, including the following:
    12. You warrant that you have the legal authority to bind the advertiser to this Statement.
    13. You agree that if the advertiser you represent violates this Statement, we may hold you responsible for that violation.


  12. Special Provisions Applicable to Pages
    1. Pages are special profiles that may only be used to promote a business or other commercial, political, or charitable organization or endeavor (including non-profit organizations, political campaigns, bands, and celebrities).
    2. You may only administer a Facebook Page if you are an authorized representative of the subject of the Page.
    3. Pages can only post content and information under the "everyone" setting.
    4. When you publish content or information to your Page we have no obligation to distribute your content or information to users.
    5. If you use a Fan Box widget off of our site to promote your Page, others will be able to copy and place the widget elsewhere.
    6. You may not place a Fan Box widget in an advertisement.
    7. If you collect user information on your Page, Section 9 of this Statement also applies to you.
    8. If you display advertising on your Page, Section 11 of this Statement also applies to you.
    9. You may not establish terms beyond those set forth in this Statement to govern the posting of content by users on a Page you administer, except you may disclose they types of content you will remove from your Page and grounds for which you may ban a user from accessing the Page.
    10. You will restrict access to your Page in order to comply with all applicable laws. For example, if your Page includes content not suitable for minors, you will use your Page to block minors from accessing your Page.


  13. Amendments
    1. We can change this Statement if we provide you notice (by posting the change on the Facebook Site Governance Page) and an opportunity to comment To get notice of any future changes to this Statement, visit our Facebook Site Governance Page and become a fan.
    2. For changes to sections 7, 8, 9, and 11 (sections relating to payments, application developers, website operators, and advertisers), we will give you a minimum of three days notice. For all other changes we will give you a minimum of seven days notice. All such comments must be made on the Facebook Site Governance Page.
    3. If more than 7,000 users comment on the proposed change, we will also give you the opportunity to participate in a vote in which you will be provided alternatives. The vote shall be binding on us if more than 30% of all active registered users as of the date of the notice vote.
    4. We can make changes for legal or administrative reasons upon notice without opportunity to comment.

  14. Termination


    If you violate the letter or spirit of this Statement, or otherwise create possible legal exposure for us, we can stop providing all or part of Facebook to you. We will notify you by email or at the next time you attempt to access your account. You may also delete your account or disable your application at any time. In all such cases, this Statement shall terminate, but the following provisions will still apply: 2.2, 2.4, 3-5, 8.2, 9.1-9.3, 9.9, 9.10, 9.13, 9.15.1, 9.18, 10.3, 11.2, 11.5, 11.6, 11.9, 11.9, 11.12, 11.13, and 14-18.


  15. Disputes
    1. You will resolve any claim, cause of action or dispute ("claim") you have with us arising out of or relating to this Statement or Facebook exclusively in a state or federal court located in Santa Clara County. The laws of the State of California will govern this Statement, as well as any claim that might arise between you and us, without regard to conflict of law provisions. You agree to submit to the personal jurisdiction of the courts located in Santa Clara County, California for the purpose of litigating all such claims.
    2. If anyone brings a claim against us related to your actions, content or information on Facebook, you will indemnify and hold us harmless from and against all damages, losses, and expenses of any kind (including reasonable legal fees and costs) related to such claim.
    3. WE TRY TO KEEP FACEBOOK UP, BUG-FREE, AND SAFE, BUT YOU USE IT AT YOUR OWN RISK. WE ARE PROVIDING FACEBOOK "AS IS" WITHOUT ANY EXPRESS OR IMPLIED WARRANTIES INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, AND NON-INFRINGEMENT. WE DO NOT GUARANTEE THAT FACEBOOK WILL BE SAFE OR SECURE. FACEBOOK IS NOT RESPONSIBLE FOR THE ACTIONS, CONTENT, INFORMATION, OR DATA OF THIRD PARTIES, AND YOU RELEASE US, OUR DIRECTORS, OFFICERS, EMPLOYEES, AND AGENTS FROM ANY CLAIMS AND DAMAGES, KNOWN AND UNKNOWN, ARISING OUT OF OR IN ANY WAY CONNECTED WITH ANY CLAIM YOU HAVE AGAINST ANY SUCH THIRD PARTIES. IF YOU ARE A CALIFORNIA RESIDENT, YOU WAIVE CALIFORNIA CIVIL CODE §1542, WHICH SAYS: "A GENERAL RELEASE DOES NOT EXTEND TO CLAIMS WHICH THE CREDITOR DOES NOT KNOW OR SUSPECT TO EXIST IN HIS FAVOR AT THE TIME OF EXECUTING THE RELEASE, WHICH IF KNOWN BY HIM MUST HAVE MATERIALLY AFFECTED HIS SETTLEMENT WITH THE DEBTOR." WE WILL NOT BE LIABLE TO YOU FOR ANY LOST PROFITS OR OTHER CONSEQUENTIAL, SPECIAL, INDIRECT, OR INCIDENTAL DAMAGES ARISING OUT OF OR IN CONNECTION WITH THIS STATEMENT OR FACEBOOK, EVEN IF WE HAVE BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES. OUR AGGREGATE LIABILITY ARISING OUT OF THIS STATEMENT OR FACEBOOK WILL NOT EXCEED THE GREATER OF ONE HUNDRED DOLLARS ($100) OR THE AMOUNT YOU HAVE PAID US IN THE PAST TWELVE MONTHS. APPLICABLE LAW MAY NOT ALLOW THE LIMITATION OR EXCLUSION OF LIABILITY OR INCIDENTAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES, SO THE ABOVE LIMITATION OR EXCLUSION MAY NOT APPLY TO YOU. IN SUCH CASES, FACEBOOK'S LIABILITY WILL BE LIMITED TO THE FULLEST EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW.


  16. Special Provisions Applicable to Users Outside the United States


    We strive to create a global community with consistent standards for everyone, but we also strive to respect local laws. The following provisions apply to users outside the United States:
    1. You consent to having your personal data transferred to and processed in the United States.
    2. If you are located in a country embargoed by the United States, or are on the U.S. Treasury Department's list of Specially Designated Nationals you will not engage in commercial activities on Facebook (such as advertising or payments) or operate a Platform application or website.
    3. Certain specific terms that apply only for German users are available here.


  17. Definitions
    1. By "Facebook" we mean the features and services we make available, including through (a) our website at www.facebook.com and any other Facebook branded or co-branded websites (including sub-domains, international versions, widgets, and mobile versions); (b) our Platform; and (c) other media, software (such as a toolbar), devices, or networks now existing or later developed.
    2. By "us," "we" and "our" we mean Facebook, Inc., or if you are outside of the United States, Facebook Ireland Limited.
    3. By "Platform" we mean a set of APIs and services that enable applications, developers, operators or services, including Connect and RSS feeds, to retrieve data from Facebook or provide data to us.
    4. By "information" we mean facts and other information about you, including actions you take.
    5. By "content" we mean anything you post on Facebook that would not be included in the definition of "information."
    6. By "data" we mean content and information that third parties can retrieve from Facebook or provide to Facebook through Platform.
    7. By "post" we mean post on Facebook or otherwise make available to us (such as by using an application).
    8. By "use" we mean use, copy, publicly perform or display, distribute, modify, translate, and create derivative works of.
    9. By "active registered user" we mean a user who has logged into Facebook at least once in the previous 30 days.
    10. By "application" we mean any application or website (including Connect sites) that uses or accesses Platform, as well as anything else that receives data.


  18. Other
    1. This Statement makes up the entire agreement between the parties regarding Facebook, and supersedes any prior agreements.
    2. If any portion of this Statement is found to be unenforceable, the remaining portion will remain in full force and effect.
    3. If we fail to enforce any of this Statement, it will not be considered a waiver.
    4. Any amendment to or waiver of this Statement must be made in writing and signed by us.
    5. You will not transfer any of your rights or obligations under this Statement to anyone else without our consent.
    6. All of our rights and obligations under this Statement are freely assignable by us in connection with a merger, acquisition, or sale of assets, or by operation of law or otherwise.
    7. Nothing in this Statement shall prevent us from complying with the law.
    8. This Statement does not confer any third party beneficiary rights.



You may also want to review the following documents:

Taky jsem měl podobnej problém... ale občas se mi ty tems objeví - takže tady je přepis. (snad oceníte stejný vzhled jako u originálu - docla mi to dalo zabrat)

FACEBOOK TERMS - CZ - strojově přeloženo
Naposledy upravil vencisaa dne sob 20. únor 2010 18:43, celkově upraveno 1
vencisaa
Moderátor
 
Příspěvky: 265
Registrován: úte 26. únor 2008 9:20

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod paty » sob 20. únor 2010 18:26

Bohužel neumím moc dobře naglicky, mohl by mi někdo ve zkratce říct, jestli je to o FB pravda?
paty
Uživatel QIPu
 
Příspěvky: 23
Registrován: sob 20. únor 2010 13:44

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod bladezone™ » úte 2. březen 2010 23:48

Kdesi sem čet, nebo i v tv to tuším bylo, že v americe šéfové velkých firem, institucí,.. právě pomocí FB nechají pomocí vlastních šťouralů zjistit o podřízených kde co ze soukromí a dokonce takhle kvůli FB několik lidí přišlo o práci.
Ano, je to hnus, většina zkoncovalo s libímseti.cz jen proto, že FB "je" více osobní, ale to nikdo asi ještě netušil jak moc "je osobní pro veřejnost".
bladezone™ | WEB: petrbelik.cz | JID: bladezone@jabber.cz
Používej Wiki & možnost Hledat! Ušetříte nám tak práci, Thx!
Uživatelský avatar
bladezone™
Uživatel QIPu
 
Příspěvky: 598
Registrován: pon 17. listopad 2008 15:43
Bydliště: Brno

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod Xeelee » stř 3. březen 2010 3:23

Když je člověk blbej, přidá si šéfa mezi přátele a pak píše do statusů co dělá, když by měl dělat úplně něco jinýho, tak je to prostě kardinální idiot.
Chceš se na něco zeptat? podívej se jestli se to tu už neřešilo.
Cituj pouze části komentářů na které chceš reagovat.
Člen Pirátské strany
Uživatelský avatar
Xeelee
Šedá eminence qipim.cz
 
Příspěvky: 3947
Registrován: čtv 31. srpen 2006 16:17

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod bladezone™ » stř 3. březen 2010 11:13

Oni neměli v přátelích svoje nadřízený a šéfy, právěže šéfové měli najatý šťourali, dá se to obejít i když to je pro nás na první pohled přístupný jen přátelům, ale není to tak a na to zaměstnanci doplatili.
Btw..další zajímavé a podezřelé postřehy na FB.
bladezone™ | WEB: petrbelik.cz | JID: bladezone@jabber.cz
Používej Wiki & možnost Hledat! Ušetříte nám tak práci, Thx!
Uživatelský avatar
bladezone™
Uživatel QIPu
 
Příspěvky: 598
Registrován: pon 17. listopad 2008 15:43
Bydliště: Brno

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod vencisaa » stř 3. březen 2010 18:08

Když nad tim tak přemýšlím, tak to taky není moc chytrý odmítnout "žádost o přátelství" svýmu šéfovi... (stejně tak jako komukoliv jinýmu s kým chcete nějak vycházet) - nicméně stejně si myslím že i tak by se namísto používání slova "přátelé" by bylo mnohem příhodnější slovo "kontakty" - ale chápu že použití i jinak v tomhle případě tak zavádějící výrazu jako jsou přátelé, tak to prostě zní lépe.

FB vskutku ďábelský nástroj Obrázek
vencisaa
Moderátor
 
Příspěvky: 265
Registrován: úte 26. únor 2008 9:20

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod xstrv01 » stř 3. březen 2010 18:44

Doplatili... To mi evokuju, že jsou poškození. Ale jak psal Xeelee - určitě tě nevyhodí za to, že zjistí, že "Neděle odpoledne - s kámoši na rybách", ale za "Šéf na služebce, přijďte na mejdan do jeho kanclu! Johny Walker už dorazil, ženský na cestě!"
offline
xstrv01
Moderátor
 
Příspěvky: 1522
Registrován: úte 4. září 2007 12:04

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod kein_nick » stř 3. březen 2010 20:45

vencisaa píše:Když nad tim tak přemýšlím, tak to taky není moc chytrý odmítnout "žádost o přátelství" svýmu šéfovi... ]

Mno tady je jediny reseni :-D Nemit facebook a rejdit jinde nez na nem :-D
Udelat jako u nas v praci, kde jsem rok makala pred navratem do skoly... Zatrhli nam finove 99% stranek... Vtipny byly duvody proc :-D treba stranky fortuny... gambling %) :fuj: :D Neslo kolegum icq, me nesel jabber... Jo to byly casy :fuj:
Obrázek
Uživatelský avatar
kein_nick
Fanynka QIPu
 
Příspěvky: 1003
Registrován: pon 7. květen 2007 21:43

Re: "Pravdy" o facebooku

Nový příspěvekod pyroman » čtv 4. březen 2010 21:19

Kdyby ste tam psali vsechny informace mylny.) tak si vas ani sef ani nikdo jinej nenajde .) a ste uplne v pohode a free :)
pyroman
 

Další

Zpět na Facebook

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků